Firmy oferujące produkty i usługi przyjazne dla środowiska wyróżniają się na rynku. Wytwarzanie bardziej ekologicznych produktów pozwala firmie zmniejszyć oddziaływanie na środowisko. Jest także ważne z punktu widzenia biznesu – daje lepsze możliwości marketingowe, chroni firmę przed skutkami przyszłych zmian cen energii i kosztów surowców.
Jeśli zamierzasz wdrożyć w firmie kampanię informacyjną mającą na celu wzrost efektywności energetycznej niezbędne będzie zaangażowanie w nią pracowników firmy. Sama zmiana ich zachowań na energooszczędne może zmniejszyć zużycie energii nawet o 5%. Pracownicy chętnie angażują się w takie działania, gdyż daje im to poczucie, że pracują dla firmy dbającej o środowisko.
Wybór energooszczędnego biura pozwala ograniczyć negatywny wpływ firmy na środowisko, obniżyć rachunki za energię i poprawić pracownikom warunki pracy. „Zielone” budynki wykazują niższe koszty utrzymania dzięki bardziej oszczędnemu wykorzystaniu energii i wody.